Strony

czwartek, 11 kwietnia 2013

Kulinarny post

Miałam dziś smutno-zły humor i postanowiłam dla odstresowania się pobawić się w kulinarną blogerkę.
Danie, które robiłam wyszło mi tak dobre (nieskromnie mówiąc), że przypomniała mi się książka, którą ostatnio czytałam. 


Książka pt. "Szkoła gotowania pod Amorem" opowiada historię Holly, która odziedzicza po babci szkołę gotowania.

Wszystkie przepisy babci Holly wymagały dodania sekretnego składnika.


Miały to być gorące życzenia, smutne czy radosne wspomnienia. 
"(...) Te osobliwe ingerencje były w kuchni Camilli Constantiny równie niezbędne, jak wyciśnięty czosnek czy łyżka oliwy z oliwek. Babcia wyjaśniła kiedyś Holly, że zwyczaj dodawania życzeń lub wspomnień do potraw wymyśliła jako dziecko, kiedy u boku matki zaczynała uczyć się gotowania. (...) Magia kryje się w samym życzeniu, a nie w tym czy ono się spełni. I że wspomnienia, zwłaszcza te smutne, mają moc uzdrawiającą, tak jak bazylia czy oregano, których regularnie dodawała do potraw."

(:

Będąc w ponurym nastroju całkiem przypadkiem dodałam do mojego dania jakieś smutne wspomnienie czy stwierdzenie. To zapewnię dlatego wyszło takie dobre (;


Słuchając Rihanny zabrałam się do robienia calzone :)
Jest to przepis na pizze, ale idealnie nadaje się też na calzone.

Składniki na ciasto:
2-3 szklanki mąki pszennej
30 g drożdży
1 szklanka mleka
3 łyżki oleju
1 łyżka masła
szczypta soli
szczypta cukru

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Dodatki wg uznania - ja dodałam:
3 kulki mozzarelli
pieczarki
kukurydza
papryka
fioletowa cebula
salami / szynka
ketchup
przyprawa do pizzy

Drożdże pokruszyć i zalać mlekiem, mieszać do rozpuszczenia. Mąkę przesiać, dodać sól, cukier, olej, roztopione masło i drożdże z mlekiem. Zagnieść ciasto dłońmi formując kulę. Odstawić na pół godziny w ciepłe miejsce (w tym przypadku na słońce!! :)) do wyrośnięcia.
Ciasto podzielić na 4części, rozwałkować na kształt "koła".
Rozsmarować ketchup(omijając brzegi - ciasto bd się łatwiej sklejać), posypać przyprawą ułożyć składniki :)
Starannie złożyć i skleić brzegi.

Włożyć do dobrze nagrzanego piekarnika (200 C) na 20-30 minut.
Podawać z sosem czosnkowym (:

Smacznego ;p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz